likeahappytime.blogg.se

Här dokumenteras livets upptåg och nertåg. Sambo med Magnus, mamma till karamell med hjärtfel (TGA, DORV, VSD och pacemaker), nybörjare inom LCHF och annat surr.

Varning, kokos!

Kategori: LCHF, Mat, Vardagligheter


Asså, jag älskar ju kokos! Så jag gav mig på att göra kokosgröt som jag sett lite varstans, 56kg och Chewpakka. Jag toppade med lite jordgubbar (äre torsdag, så äre!) och käkade två ost/kalkon/smörrullar till.

Kokosgröt
Knäck två ägg i en kastrull och häll på 1,5 dl kokosmjölk/grädde. Vispa ner 1-2 msk kokosmjöl och vispa på medelvärme tills det fått grötig konsistens. Tänk "mannagrynsgröt", jag lät den gå lite för länge så det blev lite äggrörevarning. Blanda ner lite salt och nån smaksättning. Jag tog vaniljpulver och kardemumma.

Betyg: 🧀🧀🧀 av 🧀🧀🧀🧀🧀
Nu när jag la in receptet i min app såg jag att det landade på 7,2 kolhydrater? Herregud...tillsammans med jordgubbarna har jag i så fall bränt nästan hela dagsransonen kolhydrater. 😬 Jag försöker ju hålla mig till max 20 per dag. Men men...jordgubbarna måste ju ätas upp lixom. ❤️🍓❤️
Kommentera inlägget här: