likeahappytime.blogg.se

Här dokumenteras livets upptåg och nertåg. Sambo med Magnus, mamma till karamell med hjärtfel (TGA, DORV, VSD och pacemaker), nybörjare inom LCHF och annat surr.

Love boat

Kategori: Livsnjuteri, Vardagligheter

En sak har jag lärt mig i helgen : lita aldrig på Birka! Här väntade jag mig en sprakande schlagerkryssning och fick ... en besvikelse. Hälften av sakerna som utlovades hände aldrig, eller så var det nåt kryphål någonstans. Herregud. Jag gick mest omkring och var förbannad och letade schlager. Inte ens en hotshot hjälpte att förhöja stämningen. Då är det illa? 😓 Det roligaste med kryssningen var hissen. "Kom och träng dig in - och det gjorde han!"

I övrigt var det en fantastisk weekend!

Vinlunch på Vapiano...


Sen tog vi bussen från Slussen. Den gick lite långt så vi fick promenera tillbaka en rejäl bit i snålblåst. Men magnoliorna var vackra. 

Sen köade vi in på båt, fix och don. Drink i bar, buffé, hämta luft, leta drag, ilskna till, ta en shot, ilskna till mer, skälla på receptionstjejen, ta en mojito, försöka dansa, prata förstånd med DJ, ta en mojito till, ledsna och stirra ilsket på DJ, be vakterna att ta hand om för full kille, ge upp och gå och lägga sig och sova i sunkig hytt.

Dagen efter mådde jag prima, vi käkade lunchbuffé och hängde runt. Sen ankrade vi, jag fick se "Rederiet"-huset, hem till Philiph, hämta pizza, chilla i soffa och till slut sova. ❤️
Imorse hämtades jag av man och barn på Kallax. Gosfest! 🤘🏼 
Kommentera inlägget här: